۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۳۵۴۷۵
حجت الاسلام حسینی اراکی:

 روز قدس روز حیات اسلام است

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: ریشه همه جنایات تکفیری ها و داعشی ها در سوریه و عراق  نشأت گرفته از نقشه های شوم صهیونیست ها است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسینی اراکی ظهر امروز در مسجد جامع این شهر گفت: از مسائل مهمى كه جزء نيازهاى انسان محسوب می‌شود دعا و نيايش است و درست مثل خداجويى از فطرت و ضمير آدمى نشأت می‌گيرد.

 

وی ادامه داد: وقتی سير و سياحتى به اين كره خاكى می ‌كنيم و با ملتهاى مختلف و اديان گوناگون و سنن و رسوم متفاوت آنها روبرو می‌شويم، می ‌بينيم هر كدام براى خود اوراد و اذكار و دعاهای مخصوصى دارند و هيچ جاى دنيا را نمی‌يابيم كه مردمش از دعا جدا و بی نياز باشند. حتى آنها كه بت می‌پرستند در معابدشان با تمام قد به خاك می‌افتند و دعا می‌خوانند؛ بنابراين دعا جزء نكات جدى و فطرى ماست، ولى جاى اين گفت وگو هست كه چگونه دعا كنيم و در برابر چه كسى دعا نماييم و بالاخره مسير صحيح دعا كدام است؟

 

حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت: اين كه انسان بايد بداند چه چيزهايى از پروردگار خويش طلب كند و چه عباراتى را در اين مرتبه استخدام کند تعبير به ادب در دعا می‌شود، قرآن و عترت به ما آموخته‌اند كه چگونه دعا كنيم و چه چيزهايی را جهت سعادت دنيا و آخرت خويش از حضرت حق مسألت کنیم.

 

این کارشناس مذهبی بیان داشت: از جمله عوامل مؤثر در تهذیب نفس، صفای باطن و رسیدن به کمال و قرب حق، دعا و نیایش به درگاه خدای سبحان است. دعا و نیایش، پیوند انسان را با خدای یکتا، برقرار نموده و موجب پرواز روح به سوی ملکوت و فضای معطر معنوی و عرفانی می شود. خداوند در سوره غافر آیه 60 می فرماید: "وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ "پروردگارتان گفت: بخوانید مرا تا شما را پاسخ دهم، آن هایی که از پرستش من، سرکشی می کنند، زود است که با خواری به جهنم در آیند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در این باره این که بهترین عمل چیست؟ می فرماید: "چیزی نزد خدا افضل از این نیست که از او تقاضا کنند و از آنچه نزد اوست. بخواهند، و هیچ کس مبغوض تر و منفورتر، نزد خداوند از کسانی که از عبادت او، تکبر ورزند و از مواهب او، تقاضا نمی کنند، نیست".

 

وی ادامه داد: امام راحل (ره) پیرامون اهمیت دعا می فرماید: همه خیرات و برکات از همان دعا خوان هاست حتی آن ها که به طور ضعیف دعا می خوانند و ذکر الله می گویند به همان اندازه که طوطی وار در آن ها تاثیر کرده بهتر از آنهایی هستند که ترک دعا کرده اند. نماز خوان و لو این که مرتبه نازله ای داشته باشد از نماز نخوان، بهتر است، آری همین دعا خوان ها و همین کسانی که به ظواهر اسلام، عمل می کنند. یا پرونده جنایت ندارند یا پرونده جنایتشان، نسبت به دیگران کمتر است، همین دعا خوان ها در نظم این عالم دخالت دارند، دعا را نباید از بین این جمعیت، بیرون برد جوان های ما را نباید از دعا منصرف کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه  در آستانه روز قدس ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم در راهپیمایی این روز، مطرح کرد: همانطور که امام راحلمان فرمودند؛ روز قدس روز حیات اسلام است و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، و ما باحضور در این راهپیمایی در کنار جبهه مستضعفین در مقابله با مستکبرین فریاد مرگ بر اسرائیل سر خواهیم داد.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی در پایان نقش رژیم صهیونیستی را در توطئه جنگ های منطقه ای و ظهور گروهک های تروریستی مهم دانست و گفت: ریشه همه جنایات تکفیری ها و داعشی ها در سوریه و عراق  نشأت گرفته از نقشه های شوم صهیونیست ها است./202/9705/ب1

ارسال نظرات